fredag 31 januari 2014

Drömmar Del 1 av 4

Jag har flera stora drömmar om saker jag skulle vilja göra. Jag tänkte skriva en liten följetong med en stor dröm varje dag i fyra dagar. Och först ut är:

Tågluffa i Europa

Jag har så många platser i Europa som jag skulle vilja besöka. Mest storstäder, men också franska Rivieran och grekiska små öar. Och då har jag kommit på att tågluffa är en bra idé. Men med vem? När? Och hur länge? Var ska man resa först? Vilka platser är viktigast att se? Det är även ett miljövänligt sätt att resa, med tåg alltså.

Jag har surfat runt en hel del på hemsidor så som:

SJ (Sveriges Järnvägar) (Biljettpriser)
InterRail (Tider för tågavgångar, reservationsmöjligheter och boendeförslag)
Tågluffa i Europa (Matnyttig information om vad man ska packa och andra tips)

Men det kostar en hel del pengar. Och så vill jag vara iväg i minst tre veckor, så jag behöver tiden också. Hmm, den här drömmen får vänta. För till den här sommaren blir det inte...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar