söndag 19 januari 2014

Försökskanin i mitt eget experiment

Den bloggen har jag tänkt använda som verktyg för att skapa någon slags guide på hur man klarar av sista terminen på gymnasiet, hur man fixar gymnasiearbetet lite snyggt, går på balen, tar studenten, chillar järnet för att sedan försöka ta tag i sitt liv.

För min del blir det nog plugg på universitet eller högskola efter sommaren 2014. Och jag vill vara försökskanin i alla de problem som kan uppstå när man ska flytta hemifrån för att plugga vidare på annan ort. Bara tanken skapar en vägg i mitt huvud; ekonomi, studiemedel, bostad, mat, "hurskajagklaramigalldelessjälv?", träning, plugg, utbildningar och framtid... Jag ska använda bloggen som ett bollplank eller en anslagstavla, så när jag har testat mig fram så ska världen få veta. Hur fan gör man egentligen? Hur klarar man livets alla kriser 70 mil hemifrån ensam i en liten etta med ett berg av tvätt på golvet och dammråttor i hörnen?

Bild från Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar