lördag 25 januari 2014

Solsemester direkt efter studenten

Senast jag var på solsemester var 2009. Det är faktiskt den senaste semester utomlands jag varit på, om man inte räkna fyra dagar i Paris 2011, vilket man såklart gör. Men det ska bli otroligt kul att åka utomlands till sommaren! Jag har dessutom lyxen att få åka till London på sportlovet med familjen, något jag verkligen längtar efter! Fish&Chips, musikal, dubbeldäckare och allt annat som hör London till!

Men det jag verkligen ser framemot är såklart solsemestern! Den senaste solsemestern som var 2009 var i Italien med familjen, och vi bilade ner. Visserligen fint väder men jobbigt att åka bil. Den här gången blir det flyg (istället för bilen) från Köpenhamn ner till Grekland! Wiho! Direkt efter student åker vi, jag, pojkvännen och barndomsvännerna till värmen! Ska bli så skönt när allt plugg är klart och innan alla vänner far ut i världen för att upptäcka sina liv, inklusive mig själv.

För första gången i mitt liv ska jag åka utomlands utan mina föräldrar. Ja, jo det kan tyckas sent att det ska ske först när jag är 18 och ett halvt år, men jag har inte haft möjligheten innan. Och för första gången i mitt liv ska jag åka till Medelhavet under sommaren, något mamman här hemma inte gillar "Det är sååå varmt då!" Men jag vill ha det varmt, jättevarmt, så jag kan bada hela tiden utan att frysa! Och för första gången i mitt liv ska jag åka på all inclusive! Så spännande med allt nytt! Längtar ihjäl!

Vi åker med Apollo för att få studentrabatt med Mecenat, just nu 1000 kronor per bokning om man vill resa i sommar! Och på det här hotellet: Hotell Aelos Beach Resort Det verkar väldigt bra, får hoppas det blir det också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar