fredag 24 januari 2014

Studentbalsklänning på G

Nu när de flesta blivande studenter jag känner är i full färd med att leta balklänningar ska jag tag i min. Jag ska faktiskt sy min egen balklänning (dock med hjälp av en supersnäll släkting!) redan nu i helgen. På det sättet sparar jag mycket pengar, då den färdiga klänningen kommer ha gått på drygt 500 kronor. Ska man ha en färdigköpt klänning är det lätt att tusenlapparna rinner iväg. Jag lägger hellre de pengarna på något annat. Typ en ny dator eller inredning till när jag ska flytta hemifrån!

Tyget till klänningen är ett mörkblått sidentyg från Kina. Och vi ska sy efter detta mönstret (MCC 6602) är det tänkt, dock med en hel del ändringar. Men det är bra att ha en plan och något att utgå ifrån.


Till klänningen ska jag ha en sjal av virkade stjärnor. Jag har lyckats hitta garn i exakt samma färg som tyget när det skimrar i en viss vinkel. Det kommer bli otroligt fint när det är klart! Sju stjärnor än så länge, och fler ska det bli!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar