lördag 1 februari 2014

Drömmar Del 2 av 4

En annan dröm jag har...

Volontärarbeta i östra Afrika och i Indien (och hela världen om det går och jag har råd)...

Tänk att få hjälpa till där man behövs som mest. Fantastiskt. Jag skulle nog helst av allt arbeta med barn, eftersom jag tror att jag skulle få mer ut av det. Jobbar man med djur eller natur ser man inte de sociala förhållandena som människorna i det landet lever i, vilket jag tycker är mer intressant. Sen är det också kul att få respons, vilket man väldigt tydligt får från barn.

Jag har surfat runt på olika företag som erbjuder volontärresor, men då måste man bekosta flygresa själv. Resorna som verkar intressanta för mig har jag hittat på Volontärresor.

Resa till Tanzania                                                Resa till Indien

                Bilder hämtade från volontarresor.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar