söndag 2 februari 2014

Drömmar Del 3 av 4

Och så vill jag:

Flytta hemifrån, börja plugga på KTH och få börja om på nytt. Få börja om på ett ställe där bussarna och tågen inte går var sextionde minut, utan var sjätte...

Arkitektfåne som jag är längtar jag ihjäl efter en egen lägenhet som jag ska få inreda själv. Dessutom känner jag ett otroligt starkt behov att få klara mig själv, få laga min mat (precis vad jag vill), städa när jag vill och betala mina egna räkningar (konstigt nog). Jag kan själv, och vill själv. Kunna bevisa att jag kan stå på mina egna ben... Det är bara bostadsbristen i vägen. Jag kan drömma om fina vindsvåningar på Södermalm, men inser begränsningarna i vad en studentbudget kommer medföra. Dessutom blir det nog en hyresrätt, så att surfa runt på mäklarsidor och kolla bostadsrätter är egentligen meningslöst, om det inte vore så kul.



Bilderna är hämtade HÄR

Sen är ju planen att det är just Stockholm och KTH som väntar, men det skulle lika gärna kunna vara Göteborg och Chalmers. Det beror på vad jag vill söka när det är dags för det, och vad mina betyg räcker till. Vilken stad jag flyttar till spelar inte så stor roll, bara det är en större stad (med bra kollektivtrafik) så är jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar