torsdag 27 februari 2014

Feministiskt Initiativ i Svalöv

Till den lilla lokala ort som finns där jag bor, Svalöv, är Feministiskt Initiativ på väg. Härligt!

Egentligen är det helt sjukt att Sverigedemokraterna är med i kommunen, men inte F! Men nu är det alltså på gång, och jag tycker det är utmärkt med ännu ett parti som vill bekämpa den ojämställda värld vi lever i.

Senast nu i veckan såg jag ett inlägg från en i SD om att "Män ofta har bättre åsikter än kvinnor". Eeeh... VA?



För det första är inte åsikter bättre eller sämre, en åsikt är en åsikt och den kan vara olika, absolut. För det andra grundar sig inte åsikten i vad man har mellan benen, även om vissa verkar tror det. För det tredje var det en man som kom med denna åsikten, och man börjar nästan undra om det kanske inte ändå finns dåliga kommentar, i alla fall kommentarer som inte är logiska och definitivt inte genomtänkta.

Så jag är positiv till att några till vill kämpa för kvinnors rättigheter!



Min kompis, på bilden, sa till mig att hon var lite rädd att bli kallad "Bitterfitta", eftersom hon nu blir öppet feminist. Gissa vad jag sa till henne då, jo: Jag är en stolt bitterfitta, för jag är bannemig feminist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar