fredag 21 februari 2014

Hemma från London

Här kommer ett litet bildregn från resan till London som jag precis är hemkommen från. Funderar du på att åka till London? Gör det! Jag var orolig för vädret och översvämningarna, men det dåliga vädret fick lagom när vi kom hem till Sverige, i London var det fint och solen sken flera dagar! :)

Poliserna ser ut som på film, så vill man känna sig som i ett Sherlock Holmes-avsnitt är det fritt fram. 

Vakterna utanför Buckingham Palace ser också ut som förväntat.

Den intressanta överraskningen var istället denna man som stod 30 meter därifrån...

London Eye, ja, för att sammanfatta det; ÖVERSKATTAT.

Fish and Chips, gott men flottigt, och ben i min fisk.

Hemma på hotellrummet efter en heldag med nästan hela Oxford Street och diverse sevärdheter.

Spela kort, ett stort nöje, speciellt när man sitter på en typiskt engelsk klubb. Vi skulle bara vetat hur man spelar Bridge... 

Ska man shoppa så är Victoria's Secret på Westfield i Startford optimalt.

Hela semesterns shopping, förutom parfymen Acqua di Gioia (Armani) jag haffade på flygplatsen på vägen hem.

Inte min favorit, men jag måste väl erkänna att det ser riktigt gott ut.

Den godaste Crème Caramel jag ätit i hela mitt liv! Fantastisk. Tror restaurangen hette Côte, men inte säker, fransk i alla fall.

Efter att ha åkt tunnelbana under största delen av London är en dubbeldäckare väl värd ett besök!

Inne på varuhuset Harrods finns det en hel del lyxiga varor, bland annat mängder av choklad! MUMS!

Här valde vi även att äta våra Afternoon Tea med Scones. Dyrt men gott!

Åker man buss istället för tunnelbana finns även risken/chansen att någon bilistdåre kör på bussen och poliser måste tillkallas. Ett intressant litet skådespel!

Madame Tussauds, till skillnad från London Eye, är verkligen inte överskattat. Dyrt men kommer man vid halv sju (sista insläpp klockan sju) är stället i princip tomt, betydligt bättre än om man kommer på förmiddagen när kötiden är över två timmar.

En annan efterrätt, Crème Brulée, dock inte like smaskig som den förra. Men betydligt bättre än våra pulvervarianter vi kör hemma när vi inte orkar bättre.

Så det var allt från London, eller en hel del! Nästa resa blir till Frankrike, en utbytes vecka i mars. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar