söndag 23 februari 2014

Min lilla fina vän Nikon D3100

Länge länge önskade jag mig en systemkamera. Och så när jag äntligen fick den, när jag fyllde 17, hade flera släktingar lagt ihop pengar. Jag blev överlycklig. Dock har jag inte riktigt lärt mig allt än. Men den är kul att leka med! Jag skulle gärna vilja lära mig mer, men nu experimenterar jag mest med ljus, slutartider och skärpa utan att kunna speciellt mycket egentligen. Den funktion jag använder mest är den manuella fokuseringen. Att gå en fotokurs hade varit kul, något att leta efter.

Fotografering har varit ett intresse sen länge och jag är i ständig jakt på "den perfekta bilden", men eftersom kameran är stor och lite klumpig använder jag ofta kameran i mobilen (iPhone 4S) eller min lilla digitalkamera från Sony (modell DSC-W570). Den lilla kameran är fantastisk då man behöver ta en bild lite snabbt och lätt, till exempel som turist, eftersom den ställer snabbt in sig automatiskt. Den är också praktiskt eftersom den är liten och lätt. Mobilkameran är faktiskt också helt okej, skärpan kan bli otrolig om ljuset är rätt, dock blir bilderna ofta lite platta, men det är förståeligt.

 



Så, det var lite om mitt fotointresse och vad jag använder för kameror. Jag hoppas verkligen jag lär mig mer, snart, mycket snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar