söndag 9 mars 2014

Årsmöte med Miljöpartiet i Lund

Idag har jag varit med på Miljöpartiet i Lunds årsmöte. Och jag hade innan fått frågan om jag vill ta mig an uppdraget som mötets sekreterare. Något som jag gladeligen gjorde. Uppdraget betydde väldigt mycket för mig och jag blev glad att jag blivit tillfrågad. Det kändes som en stor chans att visa vad jag går för och som om jag fick ett stort förtroende, vilket jag såklart också fick.

Uppdraget gick bättre än väntat, då jag varit nervös. Det finns dock en några frågetecken kvar, men de är på "utredning" och jag hoppas hela protokollet är färdigt innan nästa veckas slut.

Det otroligt roligt att se politikerna i MP Lund och medlemmarna i Miljöpartiet debattera om olika frågor. Det var som en uppgradering från Grön Ungdom, där jag engagerat mig under hösten, där det istället endast är ungdomar verksamma och engagerade. Så nu hoppas jag på ett supervalår och önskar Miljöpartiet i Lund all framgång! Heja! Och grattis till alla som kommit in på kommunfullmäktigelistan som vi fastställde idag och grattis till att som blivit omvalda eller nyvalda till olika uppdrag inom partiet! Lycka till!

Vill du följa en av miljöpolitikers blogg? Kolla in Petter Forkstams blogg HÄR! Petter bloggar om allt som rör Miljöpartiets politik och han är dessutom med på riksdagslistan och har möjlighet att bli invald i riksdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar