lördag 22 mars 2014

Att köpa ny dator

Jag ska köpa ny dator snart. Eller nu. Eller om någon månad. Det jag vet är iallafall att det denna gången ska vara en Mac, definitivt. Har man en framtid som arkitekt, eller åtminstone inom den branschen, känns det viktigt med en dator som pallar programmen. För de allra flesta estetiska projekt och arbeten är det Mac som gäller, vad jag har hört, eftersom det finns bättre program och datorer är bättre anpassade.

Tanken var väl en MacBook Pro med Retina, en 13-tums. Men det finns ju flera modeller att välja på och jag försöker nu väga priset mot prestandan. Svårt. Väldigt svårt. Och det gäller mycket pengar i vilket fall som helst. Men jag ska ha en, jag har drömt om den här datorn i flera år och nu är det äntligen dags! Wiho! Men det gäller ju pengar som jag har jobbat ihop under flera somrar, så det känns tungt och jag undrar om en dator är värd den tiden och det slitet, men vad skulle annars vara det? Men det kan ju vara så att pengarna behövs vid en hemifrån-flyttning, och att en så dyr dator egentligen varit onödig. Gaah.

På den här hemsidan slinker jag in med jämna mellanrum för att kolla läget, och drömma lite: http://www.apple.com/se/macbook-pro/

Och funderar och funderar. Det är mitt liv just nu, haha. Teknik, teknik, teknik. Det hjälper inte att en av mina vänner har en ny Mac, samma modell, fast en 15-tums. Vill ha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar