onsdag 26 mars 2014

Bok-Onsdag: Vår kokbok

Då var det dags för bokonsdag igen! Eller kokboksonsdag, som jag väljer att kalla det. Den ultimata kokboken som jag är uppväxt med är "Vår Kokbok". Det är en kokbok med alla nödvändiga grundrecept man kan tänka sig. Och det är väl grundrecepten man är ute efter, i alla fall för mig så är matlagning en konst där man laborerar med recepten för att hitta nya smaker och kombinationer.

Förra året, på bokrean, valde jag att köpa den 25e utgåvan av boken. Extra fin utsida om du frågar mig.

Boken är strukturerad efter huvudingredienser vilket gör det lätt att söka upp något att laga om du redan har en råvara. Recepten är dessutom tydliga, provlagade och bilderna otroligt fina, men inte överdådiga. Det finns både grundrecept, så som pannkakor, risgrynsgröt och leverpastej, men även vanliga rätter så som köttfärssås och spagetti samt korvstroganoff.

Vill du köpa en endaste kokbok skulle jag tro att detta är det bästa valet. En kokbok du kan lita på; som har det allra mesta.



Jag har tyvärr inte fått möjlighet att laga så mycket från den än så länge, eftersom vi här hemma redan har en äldre upplaga av boken och jag vill spara på min. Men jag kan lova att kålpuddingen är fantastisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar