torsdag 20 mars 2014

Inbjudningar till Studentskiva

Jag har precis skickat iväg mina inbjudningar till min studentskiva! Äntligen. Nu har jag student på en tisdag och får hoppas att de flesta kan komma ändå. En del av mina släktingar bor 65 mil norrut, så de är väl osäkrast.

De saker jag hade med på mina inbjudningar var;

  • Datum, tid och plats för utspringning
  • Tid och plats för "återsamlingen" (Studentskivan)
  • Att det bjuds på mat
  • Var man kan boka boende om man inte vill åka hem samma kväll
  • OSA (senaste datum då man måste säga om man kan komma eller ej)
Och så någon bild såklart. Och lite hälsningsfraser. Men det är väl självklart. 

Jag valde att skicka de allra flesta av mina inbjudningar med post efter som det är en sorts av tradition i vår familj. Samtidigt som en skriftlig, "verklig", inbjudan är svårare att glömma bort. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar