torsdag 6 mars 2014

Tal om att cykla i Lund på franska

Okej. Idag är det dags för den ultimata talutmaning. Jag ska hålla ta om att cykla i Lund, på ett inspirerande och underhållande vis, på FRANSKA. Hjälp. Jag dör. Nej, men det ska nog gå bra. Talet är färdigskrivet, rättat och Powerpointen är snygg med egna fotografier. Andas.

Innan har jag alltid tyckt att det var jobbigt att ställa mig framför andra och redovisa. Men nu har jag börjat tycka att det fantastiskt roligt att hålla i föreläsningar, redovisningar och tal. Speciellt på svenska. Men jag måste dock förbereda mig ordentligt innan jag ställer mig där framme framför alla. Ett färdigt manus och en genomarbetat Powerpoint är ett måste (om man nu får/måste ha presentationstekniskt hjälpmedel).

Allra roligast är det att göra reklam för något jag tycker är bra. Till exempel så har jag varit ordentligt engagerad när skolan har anordnat öppet hus och liknande för att värva elever. Jag tycker det är otroligt kul att inspirera andra att ta tag i sina drömmar, det man verkligen vill och sedan satsa allt. Något jag får möjlighet till då, då när jag gör reklam för min skola som faktiskt är väldigt bra. Bättre än mina kompisars (dock går de på privata skolor och jag går på en kommunal) i alla fall.

Andas igen. Inte bli nervös. Jag ber om att få vara först ut på lektionen så får jag det avklarat. Sen är det bara att hålla det för den franska klassen under min utbytesvecka. Usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar