måndag 10 mars 2014

The Good Wife

Äntligen! Nästa avsnitt ute i min favoritserie! Jippi! (Senaste avsnittet kom ut för ungefär två månader sen, så jag har väntat länge) Eller egentligen kom avsnittet ut igår, men igårkväll, i USA, så idag, typ. Och vad är det för TV-serie är det då? Jo, The Good Wife!

Egentligen vet jag inte riktigt vad som är så bra med den. Men nu när jag följt den så länge (inne på femte säsongen) är som om man känner karaktärerna och vill veta hur det går för dem. Serien handlar om en kvinna som är advokat och hennes familj. Från första början börjar det med att det visar sig att hennes man varit otrogen och att han fifflat med pengar (han är politiker). Sen får man följa hennes liv, hennes barn, hennes relation med mannen, arbetet på advokatfirman som är av lite "detektivstuk" och annat. Låter kanske inte så piffigt, men det är himla bra. Ingen B-kvalitet.


Det är väl precis som House. Varför tittar man på House? Nu har väl sista säsongen släppts och alla avsnitt är sedda, men det blev ju bara sjukare och sjukare för varje avsnitt som gick. Ändå tyckte jag att det var så bra. Och det handlar väl också om karaktärerna och storyn bakom de fallen som dyker upp. För så är det i The Good Wife med, det är storyn bakom fallen för advokatfirman som är det intressanta och spännande.

Andra serier som jag gärna vill titta på men inte kommit till skott med är Girls och The New Girl (så j*vla roligt). Och Glee såklart, har de tre första säsongerna och är ett stort fan.

Men nu får ingen störa, för nu ska jag titta på nästa The Good Wife-avsnitt. Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar