lördag 15 mars 2014

Utbytesvecka till Frankrike

Wiho! Imorgon åker jag på utbytesvecka till Frankrike med skolan! Jag läser franska nu, Franska 4, som det så fint heter och får då vid (till ett väldigt reducerat pris) möjligheten att åka till Frankrike och vara där i en vecka. Man får bo hos en värdfamilj och senare i Maj kommer det en elev från den familjen och bor hemma hos en själv i en vecka. Vi ska åka till en stad i mellersta Frankrike som heter Nevers.

Spännande. Jag har aldrig varit på en ordentlig utlandsresa utan mina föräldrar, så detta blir annorlunda. Dessutom känner jag inte någon av de jag ska åka med speciellt bra. Men det löser sig nog. Det blir som uppvärmning inför Grekland (längtar till tusen!).

Så jag håller på att packa för fullt. Hoppas inte jag glömmer något. Dessutom skulle man ha med en present till värdfamiljen. Hoppas de blir glada. Jag vet ju inte riktigt vad de förväntar sig. Har köpt en Västerbottenost och knapriga knäckebröd (inte Wasa, de är för fluffiga).

Här på bloggen tänker jag lägga upp inlägg som vanligt, en del från Frankrike om möjligheten finns och en hel del schemalagda inlägg.

Vive la France!

Bilden är tagen HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar