söndag 13 april 2014

En mamma som fyller 50 år

Igår fyllde min mamma 50 år, vilket firades med pompa och ståt! Till klockan tre i natt, och så hade jag lovat att skjutsa en kompis vid nio på morgonen. Och för att hinna med lite frukost blev det bara fem timmars sömn, lite för lite. Men nu är det ju lov och jag ska ta igen sömnen under veckan!


Vi hade festen på en bygdegård, och hade mat från catering, vilket är smart om man är många eller inte har tid att laga mat. Vill man istället spara pengar får man laga maten själv, vilket såklart är ett billigare alternativ. Vi hade buffé och då slipper man ha serveringspersonal på det sättet, man går istället och hämtar sin egen mat. Det är både enkelt om man är många, och så kan man ta den maten man vill ha.

Förrätten var visserligen framdukad från början. Pepparrotscheesecake med varmrökt lax, mums! Men tårtan (eller alla tårtor med sockerkaksbotten och vispad grädde) till kaffet var verkligen inte min grej. Jag tycker det blir soggigt och svampigt. Då äter jag hellre någon klassisk efterrätt så som brulepudding, chokladmousse eller hallonmousse, och den ska helst vara hemgjord. Då gillar jag sötsaker!

Festande i all ära, men nu är jag tröttare än tröttast.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar