torsdag 24 april 2014

Ny dator

Jag har äntligen köpt ny dator, finally! Det blev en Mac, från Apple. En 13 tums med bästa prestandan, för det är det som krävs, enligt mannen på KTH:s IT-avdelning om man ska bli arkitektstudent. Jag har hittills otroligt nöjd med min dator. Den är snabb, bra batteritid och fantastisk skärm. Sen är det såklart också vacker på insidan, men bra prestanda och stor hårddisk. Jag ska bara skaffa en extern hårddisk till min "Time Machine".

Till datorn köpte jag även Office-paketet till Mac, två omvandlare (en Thunderbolt to Gigabit Ethernet Adapter och en Mini DisplayPort to VGA Adapter) som kan vara bra att ha om man inte har tillgång till trådlöst internet eller ska redovisa något på en projektor (som allra oftast har VGA-uttag). Jag köpte även ett skal, ett blått skal, för att skydda datorn mot stötar och repor. Det är smart om man bär runt på sin dator som jag gör, fram och tillbaka till skolan hela tiden.


Jag har inte fått kläm på allt ännu, men det kommer väl. Det går bättre och bättre. Och jag blir fruktansvärt irriterad då jag måste starta min gamla dator (skoldatorn) då jag märker hur mycket sämre den faktiskt är. Jag har redan blivit alldeles för bortskämd. Men det kan man kanske få vara om man använt sina egna ihopsparade pengar till att köpa en sådan här fin dator. Tänk vad jag kunde gjort med 19 000 kronor, typ åkt till USA... Men nu ska jag inte tänka på det. Nu ska jag tänka på min fina, fina dator som är min alldeles egna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar