onsdag 30 april 2014

Valborg i Lund, eller?

Så var ska man fira valborg? I Lund är nog svaret för många ungdomar i både Skåne och östra Danmark. Undra varför det har blivit så? Men det har nog med att Lund är en studentstad att göra, och att vi i Sverige har en sådan tradition som att elda på Valborg.

Men ska jag åka dit? Ja, det blir nog så. Men jag vet inte hur jag ser på det hela. Världens spontanfest med mängder av människor (typ 20 000 pers), mycket drickande, en del brott, störda djur, störd natur och en otrolig nedskräpning. Jippi! Eller?

Jag tycker det är mysigt med majbål, men det mysigaste av allt är nästan att komma hem efter att man väntat i flera timmar på att det där jädra bålet ska tända. Efter det är tänt så ska jag hem och krypa ner i sängen, titta på någon romantisk film och bara slappa. Najs. Så blir det nog i år också, om jag inte åker hem tidigare på grund av dåligt väder.

Men jag inte säga att supportar alla de aktiviteter som äger rum i stadsparken i Lund under Valborg, verkligen inte. Men man kanske skulle ta och uppleva det nu, nu när det är min sista Valborg i Skåne på väldigt länge (tror jag i alla fall).

Trevlig Valborg! Ses vi där?

Läs om valborgsfirandet 2012 HÄR.


PS. Saknar du Bok-Onsdagen? Den kommer igen nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar