lördag 24 maj 2014

Böcker jag vill läsa...

Jag har nu byggt upp världens lista med böcker som jag vill läsa. Och den boken jag skrev om härom dagen; "Kära syster" av Tawni O'Dell har jag nu lyckats läsa ut, och den var faktiskt otroligt bra nu när jag kom in i den igen. Och så var det som vanligt jobbigt att läsa ut den, eftersom det blir så tomt efteråt. Jag kommer med en resumé av den på onsdag, som vanligt. Men nu tänkte jag lista de böcker som jag är sugen på att läsa under sommaren, min to-read-list alltså:

"Jag är Malala" av Malala Yousafzai och Christina Lamb

"Avvägar" av Tawni O'Dell (Ja, jag blev sugen på hennes  andra böcker...)

"Ivans återkomst" av Tawni O'Dell

"Steve Jobs - en biografi" av Walter Isaacson

"Damernas detektivbyrå" av Alexander McCall Smith (Jag vet att det finns många böcker i samma serie, och ja, jag vill läsa dem alla)

"Du & Jag" av Katarina von Bredow (Måste ju läsa den då jag är ett fan av alla hennes andra böcker, fast jag börjar bli lite gammal för ungdomslitteratur)

"Hon & Han" av Katarina von Bredow

"Vi måste sluta ses på det här sättet" av Johanna Lindbäck och Lisa Bjärbo (Lisa Bjärbo har dessutom skrivit en massa andra böcker som jag också vill läsa, men det vet jag inte om jag hinner just denna sommaren.)

"Den hemliga historien" av Donna Tartt

"Born to run" av Christopher McDougall


Och sen har jag några böcker i bokhyllan här hemma som inte heller blivit lästa:

"Järngreppet" av Aino Trosell

"Den tatuerade fjärilen" av Philip Pullman

"Det du önskar kan du få" av Noelle Oxenhandler

"En doft av apelsin" av Joanne Harris


Jag har och göra den här sommaren, definitivt. Men jag ska jobba, och kvällarna kommer vara lediga, och fulla av läsning. Jag hoppas du också blir lite inspirerad att läsa under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar