onsdag 7 maj 2014

Bok-Onsdag: "Lilla Berlin" av Ellen Ekman

Visserligen har jag inte läst boken själv, men jag vill så fruktansvärt gärna. Men hur skulle jag då kunna "recensera" en bok jag inte läst, jo för att författarens arbete varje dag publiceras i tidningen Metro. Och vad pratar jag om? Jo, boken "Lilla Berlin" av tecknaren Ellen Ekman. Seriestripper som är fantastiskt roliga, humoristiska men även satiriska och man får ta hennes budskap med dem med en nypa salt. Men de är samtidigt så mitt i prick.

Senast idag skrattade jag högt på tåget på väg till skolan, när jag läste dagens seriestripp. Helt underbar! Jag har inte hittat den på nätet nu, men jag kan lägga upp några här från hennes facebooksida.


Ellen Ekmans bok består av en samling av dessa seriestripper, eller om det är en längre serie, vet jag inte. Men jag är enormt sugen på att köpa den, i vilket fall. Blir du också inspirerad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar