söndag 11 maj 2014

Då var utbytet med Frankrike över...

Jag är ledsen, men bara på insidan. Det är jobbigt nu. Men jag skjuter känslorna framför mig. Ja, det var sista dagen för detta utbytet, nej, det var inte sista gången jag träffade min utbytesstudent. Han är helt fantastisk, en av mina närmsta vänner, trots att vi bara känt varandra i två veckor. Omtänksam, uppriktig, rolig. Och jag är så glad att jag har fått spendera dessa två veckorna med honom. En vän för livet, förhoppningsvis.

Idag ska jag nog iväg på brunch på Stationen i Röstånga, sitta där och ta det lugnt. Kanske ta med en bok och sitta och läsa. Eller så blir jag kvar hemma. Jag har faktiskt längtat lite efter att få vara själv. Att slippa tänka och bry sig om någon annan hela tiden. Att slippa ha någon som är beroende av en. Nu kan jag ägna en hel dag åt att streama TV-serier, eller åt att äta, eller åt att sova, eller åt att läsa, utan att behöva bry mig om någon annan. Jag kan göra vad jag vill, när jag vill, en frihet som är en av de få saker jag verkligen saknat under veckan.

Jag håller dessutom på att reda ut alla inköp som gått under veckan, eftersom jag försöker vara noggrann med min kassabok. Kan låter töntigt, men det är faktiskt skönt att ha kolla vad man köper, för vilka pengar. Det blir dessutom lättare att låta bli att köpa saker, eftersom man vet att man sedan kommer vara tvungen att skriva upp dem. Det blir lättare att spara sina pengar till viktigare saker, så som dyrare inköp, eller saker som en verkligen behöver. Som till exempel nu så håller jag på att vaccinera mig mot Hepatit A och Hepatit B inför greklandsresan, något som kommer landa på nästa tusen kronor. Ja, jag tackar. Men nu har jag ju pengar eftersom jag inte spenderat dem på annat.

Men jag har en del plugg som jag måste bli klar med. Till exempel har jag en videoopponering på Course Paper i Engelska 7, jag måste sälja min fuskaktier i samhällskunskapen och förbereda mig inför diverse saker på biologin.

Ha en trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar