söndag 25 maj 2014

EU-val och Mors dag

Idag händer två viktiga saker:

1. Det är EU-val. Gå och rösta! (Om du har fyllt 18, förstås.) Det är din skyldighet i en demokrati!

Här är ett inlägg som jag skrivit tidigare om EU, om det verkligen är en demokratisk union, och vad politikerna håller på med där: "EU, är det verkligen en demokratisk union?"

Här är ett annat inlägg som jag också skrivit om varför det är viktigt att rösta i en demokrati: "Varför ska man rösta i en demokrati?"


2. Det är Mors dag idag. En dag tillägnad att mammor. Om du vill och kan, så tycker jag du ska fira din mamma så mycket som möjligt. Jag ska på en lång cykeltur på åsen tillsammans med min mamma, och svänga förbi ett mysigt café på vägen hem. Kvalitetstid!

Bild från Google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar