fredag 23 maj 2014

I samhällskunskapslärarens pool

Idag har vi i min klass haft en egen liten klassavslutning. Inte speciellt sorgligt, utan mest helt underbart, roligt och trevligt. Min samhällskunskapslärare bjöd hem oss till hennes hus och pool. Där har vi hängt hela eftermiddagen och badat, solat och umgåtts om vartannat. Och jag är otroligt tacksam för att min lärare ställde upp på detta, och kom med detta initiativet. Vi i klassen fick möjligheten att umgås en eftermiddag, med alla, utanför skolmiljön och den pressen som skolan faktiskt lägger på oss så här i slutet av vårterminen. Tack, Anna, jag är så glad att vi fick just dig som mentor och lärare!

Tänk på att det är viktigt att umgås med människor som du tycker om, och som du vet det kommer dröja otroligt länge innan du träffar igen. Snart är det student och splittring som gäller, och då är det skönt att få ha haft ett sådant tillfälle som idag att komma ihåg och minnas när man saknar det som en gång var.

Och nu känns det såklart sorgligt. Och ledsamt.

Gör det bästa av tiden du har kvar innan du lämnar och ger dig ut på nya äventyr, det kommer vara värt det i längden. För vem sitter hellre hemma och streamar TV-serier, när man istället kan umgås med trevliga personer? Inte jag i alla fall. TV-serierna får vänta till ensamma höstnätter när jag inte vet vad jag ska göra.

Livet går vidare. Och idag har varit en fantastisk dag som jag kommer minnas. Och nu har jag i alla fall bestämt mig för att i framtiden gå på alla klassåterträffar jag någonsin kommer över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar