onsdag 28 maj 2014

Min sista dag i den svenska gymnasieskolan

Idag är det min sista dag med lektioner i den svenska gymnasieskolan. Eller egentligen var det nog igår, eftersom jag endast har en föreläsning idag, som dessutom knappt är obligatorisk. Men jag ska gå i alla fall. Det är en Expo-föreläsning om rasism. Ett otroligt viktigt ämne, och förhoppningsvis en bra och intressant föreläsning. Något som jag ser fram emot, trots att jag har längre restid till och från skolan än vad föreläsningen varar, men så är det att bo på landet. Och det är ju trots allt sista dagen idag, och lite kan jag väl offra.

Annars har jag nu tömt skåpet på alla böcker och anteckningsblock. Skönt att det är tomt. Och det är faktiskt otroligt skönt att alla lektioner i princip är över, efter franskan igår, och biologin, hur mycket den nu räknas, så känner jag mig helt klar. Jag har inga måsten, inget som har med skolan och plugg som jag måste göra om kvällarna. Jag kan göra vad jag vill. Härligt.

Idag ska jag njuta. NJUTA. Kanske gå ner till jobbet, inte för att jag jobbar, utan för att beställa en efterrätt, en beslutsångest, och bara njuta av livet. En beslutsångest är en efterrätt som innehåller små versioner av de tre "vanliga" efterrätterna, så man får smaka lite av varje. Undra om det finns någon mer som vill följa med?

Bild från Google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar