fredag 9 maj 2014

Skönhetsrecension: The Body Shop Seaweed Clarifying Toner

Idag tänkte jag köra en kortare recension på mitt ansiktsvatten: Seaweed Clarifying Toner från The Body Shop.


Det är ett ansiktsvatten för kombinationshy, eller blandad hy, som man också kan säga. Precis som min hud är. Ansiktsvatten är en produkt som min hud fungerar mycket bättre med, men vilket sorts ansiktsvatten spelar inte så stor roll, för torr hud, blandad, eller för fet hy med alkohol. Jag vet att alkoholen torkar ut huden, men ansiktsvattnet förbättrar ändå min hud på det sättet jag förväntar mig. 

Just detta ansiktsvattnet är i en genomskinlig plastflaska, med en kork man kan öppna, med ett litet hål som fungerar utmärkt för att applicera på en bomullspad, precis så mycket man vill ha. Toppen tycker jag. Dock har jag upplevt, från en annan ansiktsvattenförpackning, från The Body Shop då själv locket gick av i "gångjärnet", men den gick att använda ändå.

Detta ansiktsvatten innehåller ingen alkohol, och som sagt så spelar det inte så stor roll på min hud. Annars så är det alger som är den verkande ingredienser, vilket fungerar bra på min hud; jag har inte så mycket finnar som jag annars skulle ha. 

Användningen fungerar bra. Jag tar ansiktsvatten på en halv bomullspad och sveper i hela ansiktet. Den torkar inte jättefort, men det fungerar. Ibland borstar jag tänderna innan jag applicerar krämen i ansiktet, för att ansiktsvattnet ska torka. Effekten är också bra. Jag har som sagt fortfarande pormaskar på näsan, som denna inte mirakulöst tar bort. 

Totalt 4/5 poäng. Ett bra i ansiktsvatten, som fungerar näst intill perfekt för mig som inte är så känslig när det kommer till denna typen av produkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar