söndag 18 maj 2014

Studentplanering

Hela studentdagen är inrutat i små schemarutor. Allt ska hinnas med och allt ska göras. Ibland blir jag lite trött, visst vill jag ha kul, hinna med alla saker, men ju mer man planerar desto fler saker är det som kan gå fel. Jag vill såklart att min student ska bli bra, men någonstans vill jag inte ha allt bestämt. Vill kunna göra som jag vill och ha mina dörrar öppnade (vill jag ut till Lund på kvällen, vill jag ut med mina gamla kompisar eller vill jag stanna kvar hemma med de vännerna som finns där?). Det finns många olika frågetecken som jag inte ännu rett ut, och jag är inte säker på om jag vill ha en kristallklar blid, risken är då att jag istället blir besviken.

Schemat för studentdagen hittills:

07:00 Frukost hemma (Jag är lite spritovan så behöver nog grunda ordentligt för att inte bli för berusad...)

09:00 Champagnefrukost med bubbel och jordgubbar hemma som en klasskamrat

Vid lunch är det avslutningslunch med alla treor på skolan

Fotografering (antingen på förmiddag eller eftermiddag)

15:00 Utspring

16:00 Flaket med hela klassen

17:00 Motorcykel hem (Längtar till tusen!)

18:00 Hemma med släkt och vänner

22:30 Tillbaka in till stan (antagligen...)

Sen får jag se, men kvällen är nog inte slut på länge.

Nu ska jag tagga student! Och planera inför buffén här hemma. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar