söndag 4 maj 2014

Utbytesresa: Del 2

Så, då var det dags för fransmännen och fransyskorna att komma till Sverige! Wiho! Och spännande. Tänk om inte maten är bra nog. Tänk om inte sängen är bra nog. Tänk om inte min familj är bra nog. Tänk om det svenska livet inte är bra nog. Gaah. Men det ska nog gå bra. Han, han som jag bodde hos när jag var i Frankrike, är snäll, schyst och omtänksam, och går nog med på det mesta.

Han får dock skjuts till skolan för det mesta hemma i Frankrike, och vi ska åka med Skånetrafiken här. Hahah, vilket skämt. Hoppas vi inte blir försenade och missar bussen flera gånger, för det lär inte vara så bra reklam för Sverige.

Nu har jag bäddat sängen, lagt fram handdukar, planerat (efter att min skola äntligen kommit med ett schema för veckan) och ska precis ut och klippa gräset, mellan regnskurarna. Nu kör vi! Denna veckan ska jag bli asgrym på både franska och engelska! Och sätta åtminstone betyget B i båda kurserna! Heja heja!

Nu är det BARA 16 skoldagar kvar tills mina betyg sätts och sen kan jag slippa allt vad skolarbete heter! Maj ut, och sen är jag klar! Sen är det bara bal och student kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar