måndag 26 maj 2014

Vett och Etikett på Studentbalen...

Idag hade vi en föreläsning om vett och etikett för den kommande studentbalen. Intressant, jovisst. Och det var en del saker som jag inte hade koll på. Som till exempel den komplicerade skålningen, att den egna servetten är till vänster och inte till höger, att bordsdamen har sin bordsherre på sin vänstra sida, alltså sidan som är närmast hennes hjärta (och att detta är olika i olika länder), och så vidare. Nu känns det som jag har lite bättre koll, även om jag skulle säga att jag i alla fall kan en del om bordsskick.

Men jag blev också lite nervös. Hur ska detta gå? Och dansen? Hjälp. Vals är ju inte så svårt, men tänk om någon bjuder upp till foxtrot, jag kommer knappt ihåg hur man gör... Får bjuda hem min baldejt så vi får öva på danserna!

Nu är det väl bara att köra? Eller? Hahah, detta kommer bli kul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar