söndag 22 juni 2014

Äntligen hemma! Eller?

Ja, just det, äntligen och äntligen. Men lite skönt är det att vara tillbaka, även om jag spenderat den senaste veckan i värmen i Grekland, på Korfu. Vädret var helt okej, men lite regn ett par dagar.

Nu är jag dock hemma. Jag har packat upp väskan, men nu väntar tvätt och återhämtning. Jag har ätit så fruktansvärt mycket mat, och onyttig mat, under veckan att jag blir illamående bara jag tänker på det. Det ska bli så himla härligt att komma igång med träning och normal kosthållning igen. Som ni kanske förstår så har min magträningsutmaning lagts på hyllan under veckan, och jag tänker ta vid där jag slutade innan jag åkte.

Jag hade gärna lagt upp bilder här på bloggen, men jag hade inte med min egen kamera under semestern, utan har fått förlita mig på de andra och deras kameror. Bilder från semestern kommer kanske upp här på bloggen senare, håll utkik!

Mitt rum ser ut som ett bombnedslag. Dags att plocka undan och städa lite... Och nu har jag fått lite "resfeber", jag vill åka till Asien, typ Thailand, till vintern och volontärarbeta... Spara pengar är det då som gäller. Och om jag ska flytta till Stockholm får jag se hur det blir med alla drömmar...

Imorgon börjar verkligheten igen, efter tre veckor med bal, student och semester är det äntligen dags att få tjäna lite pengar med jobb. Eller rättare sagt två jobb, ett heltidsjobb som lantarbetare, och extrajobbet som serveringspersonal på världens bästa restaurang.

Bild från Google. Den här stranden ligger på ön Antipaxos, strax söder om Korfu, vilken vi besökte med en båttur i fredags. Och jag lovar, vattnet var precis lika blått som på bilden, om inte blåare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar