måndag 2 juni 2014

Betygsättning

Idag sätts betygen, klockan tolv. Jag vet ju visserligen vad jag kommer få för betyg i alla kurser, förutom en. Och det är franskan. Jag var ensam i trean i den franskgruppen, vilket betyder att de andras betyg sätts mycket senare, eftersom de går längre. Så vi hade våra prov väldigt sent (hade det sista förra veckan) och min lärare skulle sätta betyget i helgen. Men jag har inte hört något från henne...

Och det är faktiskt nervöst, eftersom jag precis på gränsen mellan A och B. Så jag får väl se hur det blir. Jag känner i alla fall att resan till Frankrike, utbytet, har hjälpt mig otroligt mycket. Utan den hade det inte ens blivit ett B överhuvudtaget. Lite nervöst är det nog nu i alla fall. Det kan ju vara ett betyg som avgör om jag kommer in eller ej, för jag har räknat ut att ett betygsteg i en hundrapoängskurs motsvarar en tiondels poäng i det slutgiltiga snittet. Och en tiondel är nog för att avgöra om man kommer in på en utbildning eller ej.

Men jag håller tummarna, så hårt jag bara kan.

De andra kurserna känner jag att jag vet vad jag kommer få för betyg. Och det känns tryggt. Även om det finns kurser och ämnen som jag önskar att jag var bättre i, typ engelska... Men jag drömmer ju om att få studera i New York ett år, eller halvår, och då kommer ju det att rätta till sig, förhoppningsvis.

Nu ska jag iväg på danskurs inför morgondagens bal. Skoj? Nja. Men det vore bra och jag och min baldejt klarar av åtminstone en låt vals och en låt foxtrot utan att faila. Hahah.

Nu kan jag inte göra mer åt mina betyg, och jag har gjort så gott jag kunnat. Räcker det så räcker det, räcker det inte så får jag hitta på en annan plan. Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar