måndag 2 juni 2014

Extra träningsutmaning med Ida Warg

Ida Warg, tränings- och hälsobloggare, lägger varje vecka upp en utmaning för veckan. Denna veckans utmaning är 200 armhävningar. Hennes inlägg hittar du HÄR. Utmaningen kan man dela upp i så många delar man vill, grejen är att ha gjort totalt 200 när veckan är slut.

Armhävningar är verkligen inte min grej, och jag tror denna utmaningen kan vara en ordentlig sporre för mig. Nu ska jag verkligen genomföra detta! (Kopplar ihop det med magträningsutmaningen, som är på sin andra dag idag.)

En vecka har ju sju dagar, och 200 delat på sju är 28,6, ungefär, vilket betyder att jag behöver göra 28 armhävningar i tre dagar, och 29 i fyra dagar. Och mitt personliga mål är att klara minst 5 på tå varje dag! (Gärna fler...)

Är du på? Lycka till i så fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar