söndag 8 juni 2014

Jag tror att jag vill träna Crossfit, om jag vågar...

Jag skulle vilja träna crossfit. Eller egentligen; jag skulle vilja klara av att göra pull-ups, chins och armhävningar på tå så att jag kan genomföra ordentliga crossfit-pass. In my dreams. I alla fall så länge jag inte har tillgång på ett gym. Nu blir det ju bara hemma träning, och en hel del pass utomhus under sommaren, och jag kommer lida brist på ordentlig styrketräning. Stockholm, here I come... Förhoppningsvis.

Jag skulle vilja bli betydligt starkare, och klara av grundläggande övningar. Och för det krävs övning och träning. Jag får hålla mig till tåls. Dessutom känns det lite jobbigt eftersom jag inte känner att jag kan, jag känner mig lite klen jämfört med andra och vågar inte riktigt lita på mig själv att jag skulle klara av crossfit-träning.

Dessutom skulle jag vilja testa på poledance och att åka inlines på allvar, som träning. Men då skulle jag vilja ha uppförsbacke hela tiden, så att hastigheten inte blev så hög. Livrädd för att skada mig allvarligt, speciellt i trafiken. Dags att kämpa för ett bättre självförtroende, och våga testa på saker!

Idag har jag inte gjort min träning ännu. Men tror bara det blir magträningsutmaningen och Ida Wargs veckoträningsutmaning idag, känner fortfarande av nacken och vågar inte riktigt ta i ännu.

Jag känner dessutom att det blivit väldigt mycket träning i bloggen på sistone, och det beror på att jag just nu går och tänker mycket på det. Och det är det som inspirerar mig. Men det kommer det bli ändring på, sinom tid. Men just nu är det träning som gäller. Och en massa saker om student och framtid.

Future, here I come! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar