måndag 2 juni 2014

Mardrömmar om framtiden

Det låter nog värre än vad det är. Men den senaste tiden har jag drömt fruktansvärt mycket. Förutom att det har handlat om hela mitt liv, komprimerat och med adderad action, så har min framtid och min framtida utbildning fått ta allt större plats.

Om det inta handlar om betygsättning och provresultat så handlar det om min chanser att komma in på högskolan, eller mina icke-chanser. Senast så missade jag min plats precis, och hamnade precis nedanför den grupp som kommit in om man jämför betygssnittet. I drömmen radades alla betyg och sammanlagda poäng upp, som värsta EU-valet på TV, och ena stunden hade jag fått en plats, och andra student var jag utan utbildning. Fruktansvärt.

De flesta mardrömmar kan man skaka av sig så fort man vaknar, men den här drömmen har sugit sig fast. Visserligen kommer jag inte få något antagningsbesked på det viset, men jag vet ju fortfarande inte om jag kommer in, eller rättare sagt, var jag kommer in.

Framtiden går inte att gissa sig till, och det är väl antagligen därför jag drömmer om den.

Bild från Google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar