torsdag 12 juni 2014

Ny symaskin och den andra klänningen

I studentpresent fick jag bland annat en symaskin! Jag tycker väldigt mycket om att sy, och nu under våren har jag hållit på med två långklänningar à la sommar och strand. Lätta och luftiga, och enkla.

Jag har en sybeskrivning på modellen i detta inlägget: Sy egen sommarklänning

Men symaskinen då? Jag, den är bättre en mammas, men jag kan inte riktigt komma överens med den. Övertråden strävar när jag trätt maskinen, trådarna vill gärna bli tre stycken undertrådar så maskinen fastnar, eller ännu fler trådar och köra ihop sig helt. Eller så bara låter den jättemycket när jag trycker på pedalen, men den matar inte frammåt, utan det verkar som om den fastnat. Så nej, än så länge är jag inte riktigt nöjd. Jag ska ringa honom, han som sålt symaskinen till min mamma och fråga vad som står på. Jag vill ha en maskin som fungerar och som inte klöddar efter varje halvmeter syd sträcka...

Det är en Bernette från Bernina som kalla Malaga 2. Jag hoppas jag får någon rätsida på detta.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar