söndag 15 juni 2014

Skönhetsrecension: Garniers Pure Active Purifying Make-Up Remover Gel

Min favoritprodukt när det gäller skönhet för ansiktet, helt galet att jag inte upptäckt den förrän nu det senaste året. Student- och budgetvänlig är den också!

Idag ska jag recensera en make up-remover, inte för ögonsmink utan för hela ansiktet, det vill säga foundation, rouge, concealer och en massa annat mysigt som man gärna vill få bort på kvällen. Det är så mycket som:

Pure Active Purifying Make-Up Remover Gel från Garnier

Längst till vänster på denna bild.

Förpackningen är toppen, jag älskar pumpar! Det fungerar inte alltid om krämen har en tjockare konsistens, så som vissa bodylotions, men när innehållet är mer flytande är pumpar optimalt. Dock är en nackdel med pumpar att det lätt kommer in vatten i anordningen och därmed i innehållet också, vilket betyder att innehållet blir mer utspätt. Då räcker det visserligen längre, men blir inte lika effektivt. 

Konsistensen på innehållet är oljigt, och enligt etiketten så ska det löddra på ansiktet i samband med vatten och massage. Men det löddrar absolut inte, tyvärr. Eller jag vet inte om det egentligen är en nackdel. När jag sedan sköljer av produkten, efter att jag masserat hela ansiktet och runt ögonen, så går produkten lätt av och ansiktet känns aningens strävt i vattnet. Produkten ska vara anpassad till fet och oljig hy, och det är antagligen därför innehållet är utformat så att det inte ska lämna några oljiga rester.

Produkten går att gnugga eller massera i ögonområdet vilket jag tycker är bra, då det hjälper att få bort resterna av sminket som inte alltid går bort med "vanlig" sminkborttagning och bomullspads. Det varken svider eller kliar i ögonen, utan känns helt som en olja. Och sen tycker jag det är super att den oljiga känslan försvinner direkt, och att jag då kan använda min vanliga rengöringsgel, och att den då löddrar väldigt bra.

Produkten ska vara 1 i 2 och rengöra ansiktet samtidigt som sminket tas bort, men som sagt, så vill jag gärna rengöra ansiktet med en ytterligare produkt. 

Sammanfattningsvis tycker jag att den här produkten är superbra, och något jag verkligen letat efter. En produkt som tar bort sminket i ansiktet som många ofta glömmer och som lätt orsakar ovälkomna finnar och orenheter i ansiktet. Hurra säger jag, för en budgetprodukt jag verkligen tycker är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar