onsdag 11 juni 2014

Sova mitt på dagen - Ja tack

Jag vet inte om jag är konstig, eller mest som majoriteten. Men jag älskar att sova middag, även om det nu låter som jag är världens äldsta pensionär.

Om jag blir väldigt trött mitt på dagen, och väljer att lägga mig på sängen för att sova, sover en timme och sedan vaknar, så känner jag mig otroligt mycket piggare. Som en lång power-nap. Jag vet att en del andra tycker det är hemskt att sova mitt på dagen, eftersom man blir så seg efteråt. Det blir jag visserligen också, men jämfört med när jag lade mig så är jag otroligt mycket piggare efter sömnen.

Igår blev det rätt så sent, eller i alla fall en lång dag. Jag gick upp 05:30 för att åka in till Lund på champagnefrukost klockan 8. Sen kom jag inte hem efter dansandet på natten förrän 03:40 och somnade 03:50. Var uppe nästan ett dygn, inte konstigt jag blev trött. Så idag valde jag att sova på eftermiddagen, super! Nu är jag som en ny människa, och redo inför nästa student hos en av mina kompisar!

Efter att ha laddat med ett äpple och en knäckemacka är jag på gång igen! Wiho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar