onsdag 4 juni 2014

Today's Workout (Onsdag vecka 23)

Idag blev det också lite träning, precis som enligt schemat.

Hundpromenad i eftermiddags resulterade i ungefär en halvtimmes rask promenad, 2,7 km, enligt eniro och sträckmätaren på nätet.

En magträningsutmaningen så skulle det vara vilodag idag, och det är väl bäst att följa schemat till punkt och pricka, så man inte får för sig att det skulle gå bra att "fuska" senare. Jag ska vara slav under det där schemat.

Och så var det ju Ida Wargs veckoutmaning, 29 armhävningar på knäna, CHECK!

Sen körde jag Ida Wargs Beautiful Back Workout. Och denna gången körda jag enligt hennes anvisningar: fyra varv. Men jag försöker köra utan pauser, alla fyra varven i ett. Jag fick tyvärr inte riktigt kläm på den andra övningen, och körde en slags stående rodd, fast överarmarna rakt ut, istället för längs kroppen, de två sista varven. Jag kände dock att detta var en lätt ryggträning för mig, jag behöver antingen komma till ett gym eller köpa hem tyngre vikter för att få någon vidare träning för ryggen. Tyvärr kan jag inte göra pull-ups eller chins, annars är det ju perfekt för ryggträning, och vi har dessutom en stång uppmonterad.

Det var dagens träning. Imorgon är det på det igen. Heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar