måndag 2 juni 2014

Träningsplanering vecka 23

Hur fasiken ska jag göra? Jag vill träna, men vill ha struktur. Jag har inte tillgång till gym, och har bara de saker jag har hemma;

- 2 stycken 3 kiloshantlar
- 1 pilatesboll
- Två gummiband i olika tjocklek
- 2 stycken 1 kilosvikter
- 2 stycken 0,5 kilosband att spänna runt handleder eller anklar

Och det var det. Vad kan jag nu göra med detta?

Jag har gjort sex olika kombinationer av övningar, ett triset (tre övningar) för en muskelgrupp och sedan kör jag dem som AMRAP eller i seten 21-15-9. Google crossfit, vilket jag har baserat träningsupplägget på. Man jobbar hela tiden med klockan. Men hur ofta ska jag göra dessa små träningspass, hur många gånger i veckan? Och hur ska jag motivera mig själv?

Nu ska jag prova något nytt. Har precis kollat in Ida Wargs träningsvideor på Youtube och blivit inspirerad. De två kommande veckorna ska jag köra med exakta träningsplaneringar, och följa dem till punkt och pricka. Och så får jag se hur det går. Jag kommer i alla fall att genomföra passen, hoppas jag.

Veckans träningsplanering:

Måndag:
Magträningsutmaning Dag 2
29 armhävningar enligt utmaningen från Ida Warg

Tisdag:
Magträningsutmaning Dag 3
29 armhävningar enligt utmaningen från Ida Warg
Happy Butt Workout från Ida Wargs youtubekanal

Onsdag:
Magträningsutmaning Dag 4
29 armhävningar enligt utmaningen från Ida Warg
Beautiful Back Workout från Ida Wargs youtubekanal

Torsdag:
Magträningsutmaning Dag 5
29 armhävningar enligt utmaningen från Ida Warg
Min egna AMRAPs för ben och rumpa (Lägger upp inlägg här om hur de är utformade på fredag)

Fredag:
Magträningsutmaning Dag 6
28 armhävningar enligt utmaningen från Ida Warg
Circuit Training Home Workout från Ida Wargs youtubekanal

Lördag:
Magträningsutmaning Dag 7
28 armhävningar enligt utmaningen från Ida Warg
Tone Your Arms - Workout från Ida Wargs youtubekanal

Söndag:
Magträningsutmaning Dag 8
28 armhävningar enligt utmaningen från Ida Warg
Fatburning Butt & Leg Workout från Ida Wargs youtubekanal

Så får vi väl se hur detta kommer gå... Men jag ska genomföra det! Och antagligen lägga in någon extra vilodag nästa vecka. Och så kommer jag igång igen, efter en svacka av motivation...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar