onsdag 2 juli 2014

Today's Workout (Onsdag vecka 27)

Magträningsutmaning dag 25:

- 105 sit-ups (långa sit-ups) (http://youtu.be/1fbU_MkV7NE) som jag delade upp i tre set om 35 repetitioner.
- 160 crunches ("vanliga" sit-ups) (http://youtu.be/Xyd_fa5zoEU) som jag delade upp i två set om 50 repetitioner och ett set om 60 repetitioner.
- 60 benlyft (http://youtu.be/JB2oyawG9KI)
- 95 sekunder plankan (http://youtu.be/3vgG_Zemg88)

Nu j*vlar närmar jag mig slutet på denna evighetslånga träningsutmaning! Men jobbigt är det...

Sen körde jag backträning, både styrka och kondition, för benen. Jobbigt värre. Men lyckades dra med syrran i alla fall, vilket såklart ökade motivationen. Upplägget för passet:

Uppvärmning; 5-10 minuters jogging på plan mark.

Sedan, leta upp en lämplig backe. Vår backe som vi använder till detta passet är ungefär 100 meter lång, och är som brantast första halvan. Här får en nog ta lite vad en haver, leta upp en backe i din närhet.

Nu är det dags för själva träningspasset. Jag valde att varva konditionsträning, det vill säga spurter uppför, men styrke- och teknikövningar upp för hela backen. Varje gång jag kommit högst upp på backen joggade jag försiktigt nerförs för att vila lite. 

Första intervallen var en spurt upp för hela backen. Andra intervallen var grodhopp upp för hela backen.

Böj på benen...


Och skjut ifrån! Hopp! Hopp! Hopp! Upp! Upp! Upp!

Jogga ner, och spurta upp igen; den tredje intervallen. Och jogga ner. Sen är det dags för utfallssteg....

Ena benet...

Och sedan det andra.

Jogga ner, och spurta upp igen; den femte intervallen. Och jogga ner. Dags för sidosteg, samma sida hela vägen upp.



Jogga ner, och spurta upp igen; den sjunde intervallen. Och jogga ner. Dags för sidosteg igen, andra sidan hela vägen upp.



Jogga ner, och spurta upp igen; den nionde intervallen. Och jogga ner. Dags för indianhopp...



Jogga ner, och spurta upp igen; den sista intervallen. GE ALLT! Nu har jag lyckats spurta upp för hela backen sex gånger. Det är starkt jobbat.

Ett nytt sätt att visa vad och hur jag tränar. Gillar du det, eller är det bättre i textform? Ska väl också tilläggas att jag inte är speciellt vacker på mina träningsbilder, men vill ändå tacka Beda, som tagit bilderna!

Angående Ida Wargs squat-utmaning så gjorde jag 92 grodhopp upp för backen, och räknar då av de 84 som jag skulle göra idag.

Dags för duschen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar