söndag 13 juli 2014

Typiskt söndagsväder...

Regn, regn och åter regn. Söndagsångesten är total.


Helgen är väl till för vila, när en jobbar från 07:00-15:30 måndag till fredag. Men nej, jag blev sugen på att gå ut och klubba och dansa. Sagt och gjort. I fredags gick vi ut, jag och ett par kompisar, mina girls, hemma igen 03:30. 22 timmar i sträck, inget för mig. Sen endast sömn i fem timmar, för att gå upp på lördagsmorgonen för att sjunga för lillasyster. Och sen jobb på lördagskvällen igen, restaurangen den här gången. Var jag trött? Ja. Var jag så trött att det ibland var lite svårt att fokusera? Ja. Men när stressen kommer igång så försvinner den, kvällen flöt på och vi hade rekord gällande antalet ätande gäster för året, och endast fyra personer ifrån det bästa all time. Och så regnade så uteserveringen kunde bara utnyttjas halva kvällen.

Men idag, efter en full natts sömn, känner jag mig som en ny människa. Idag blir det en tur till Danmark, till Helsingör och Lousiana. Skönt för en söndag, alldeles perfekt egentligen.

Dags att lämna morgonrocken och göra mig redo för dagens bestyr. Och regnet är egentligen rätt så mysigt, det passar ju som bäst just idag.

Citat från en svettig kväll igår: "Lycka är när det är regndroppar istället för svettdroppar som rinner längs tinningarna" efter att fått servera ett par på uteserveringen som satt under ett parasoll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar